"Ούτε το μικρό μας δακτυλάκι για την ένωση"
ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ

1 Ιουνίου 2014

Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα και τα αποτελέσματα των εκλογών

  • Είναι πολλά που «παίζουν» τις τελευταίες μέρες, γεγονότα που προβλήθηκαν και άλλα που δεν έτυχαν της πρέπουσας σημασίας. Δεν μπορούμε φυσικά να ασχοληθούμε με όλα σε έκταση, και ευτυχώς που υπάρχουν και τα φιλικά μπλογκς που ρίχνουν ματιές σε όσα σημαντικά περνάν στο ντούκου από τη στημένη ειδησιογραφία.
  • Ένα παράδειγμα είναι η ανάρτηση του Anef_Oriwn για την κράτηση του Δώρου Πολυκάρπου της ΚΙΣΑ η οποία έγινε την Πέμπτη, και καλά για οφειλόμενο τροχαίο πρόστιμο της τάξης των 160 Ευρώ που χρονολογείται από το 2007. Όλοι νομίζω μπορούν να αντιληφθούν τους πραγματικούς λόγους του μπαγλαρώματος, και όσοι δεν μπορούν, ή άλλοι που ίσως να θεώρησαν πως η συγκεκριμένη κίνηση της αστυνομίας ήταν μια ακόμα «άτυχη στιγμή», είναι τουλάχιστον υποκριτές. Ο κ. Πολυκάρπου βρισκόταν την ώρα της σύλληψης έξω από το «σταθμό υποδοχής μη τακτοποιημένων αλλοδαπών» στη Μενόγια της Λάρνακας. Αφέθηκε ελεύθερος ο άνθρωπος αργότερα, αφού μάλλον κανόνισε τις οφειλές του…  
  • Την είδηση τη σημείωσα από την ώρα που έκανε το γύρο του διαδικτύου, κάνοντας στάση και φρίττοντας από τα σχόλια που έλαβαν χώρα στη σχετική ανάρτηση του SigmaLive, σκεφτόμενος να ασχοληθώ με το ζήτημα, όχι μόνο για την καθαυτό σύλληψη που βρομά καθεστωτική συμπεριφορά από χιλιόμετρα, αλλά και για τον χυδαίο εκφασισμό που μαστίζει την κοινωνία, όπως αυτός εμφανίζεται στην ιντερνετική δράση.
  • Παρόμοιας υφής ζήτημα, είναι θεωρώ και οι αντιδράσεις του κατεστημένου και των ομάδων κρούσης του για την πορεία περηφάνιας των ΛΟΑΤ ή ακόμα και ο αυθαίρετος τρόπος με τον οποίο χειρίστηκε η κυβέρνηση, εκ μέρους του βαθέως ελληνοκυπριακού κράτους, τους τουρκοκύπριους ψηφοφόρους στις εκλογές της Κυριακής. Ανάλογο είναι πιστεύω και το στήσιμο της όλης υπόθεσης με το ποδοσφαιρικό πρωτάθλημα που τελικά κατέληξε εκεί που «έπρεπε» να καταλήξει ή και η ετσιθελική αλλαγή σχεδίων για το λιμάνι της Λάρνακας.
  • Αν και κάποιοι θα σκεφτούν πως ίσως να το παρατραβώ, τόσο ο νέος διορισμός στην Ελληνική Τράπεζα της πρώην βοηθού του Υπουργού Οικονομικών, όσο και η δημιουργία ειδικής επιτροπής για την Άμυνα στη  οποία θα βολευτεί ο Φώτης Φωτίου που ξεβολεύτηκε με τις ανατροπές στο κόμμα του, ανήκουν στην ίδια συνομοταξία φαινομένων με τα προηγούμενα. Το ίδιο ισχύει και για τον εξαναγκασμό σε παραίτηση του Αρχηγού της αστυνομίας τον περασμένο μήνα.
  • Χάσικος, Ιωνάς, Γεωργιάδης κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να καπελώσουν θεσμούς, διαδικασίες και εξελίξεις. Το βαθύ κράτος της Δεξιάς και της Ακροδεξιάς δεν έχει λόγους πλέον να βρίσκεται στο παρασκήνιο. Βγήκε κανονικά μπροστά και αλωνίζει, βγάζοντας απ το δρόμο του κάθε ενοχλητική παρουσία.  
Οι εκλογές της περασμένης Κυριακής
  • Το ιστολόγιο δεν έκανε κανένα σχόλιο για το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, ως όφειλε, λόγω έλλειψης χρόνου, και νομίζω πως ήρθε η ώρα να κάνω κι εγώ με τη σειρά μου μια αδρή αξιολόγηση της κατάστασης.
  • Η αποχή έφτασε σε πρωτόγνωρα επίπεδα για το νησί, γεγονός που αντανακλά κυρίως την απογοήτευση του κόσμου από το πολιτικό, διακυβερνητικό, κομματικό και ευρωπαϊκό σύστημα. Είναι φαινόμενο που καλλιεργείται συστηματικά από το κατεστημένο και που το εξυπηρετεί τα μάλα. Λαός που απέχει από εκλογές και που απαξιεί κόμματα, παρατάξεις και στην τελική την ίδια την ψήφο του, είναι λαός εύπλαστος και εύκολα χειραγωγήσιμος.
  • Η νεολαία και οι μάζες που στηρίζουν την Αριστερά, ήταν ξανά ο πρώτος στόχος της καμπάνιας για αποπολιτικοποίηση και παραίτηση. Παρόλη την επίθεση που εκφράστηκε κυρίως με την κατασκευασμένη όπως αποδείχτηκε υπόθεση της Focus, μαζί με το αναμάσημα των ευθυνών της προηγούμενης διακυβέρνησης για την οικονομική κρίση, το ΑΚΕΛ κατάφερε να κρατήσει τα ποσοστά του επί των ψηφισάντων.
  • Το 27% είναι το νέο ποσοστό του κόμματος, όπως αυτό διαμορφώθηκε μετά τη δαιμονοποίηση που έχει υποστεί το κίνημα από το 2009, ξεκινώντας με το Κυπριακό και περνώντας από το Μαρί στα μνημόνια. Μιλάμε δηλαδή για απώλεια έξι μονάδων σε σχέση με τα δεδομένα της προηγούμενης δεκαετίας, και τριών μονάδων σε σύγκριση με την κατάσταση τη δεκαετία του 90’.
  • Αν λάβουμε υπόψη το μέγεθος και την καθολικότητα της πολεμικής ενάντια στο ΑΚΕΛ, με όλα τα τηλεοπτικά κανάλια και τις αστικές εφημερίδες να βυσσοδομούν εναντίον του, δεν μπορούμε παρά να νιώθουμε σχετικά ικανοποιημένοι.
  • Από την άλλη, αν το κόμμα δεν βρει τρόπους να δείξει διαφορετικό στην πράξη, κοντά στον δοκιμαζόμενο λαό με λύσεις και προτάσεις, το ποσοστό αυτό πιστεύω πως θα σμικρύνεται διαρκώς.
  • Δεν είναι μόνο επικοινωνιακό δηλαδή το ζήτημα. Παρά το γεγονός της μη αντικειμενικής και τις περισσότερες φορές επιθετικής αντιμετώπισης από τα κανάλια και τον αστικό τύπο, η Αριστερά έχει καταφέρει να βάλει τις απόψεις της στα σπίτια των προοδευτικών ανθρώπων του τόπου. Το ζήτημα είναι κυρίως συνδικαλιστικό, κινηματικό, μηχανισμών αλληλεγγύης, προγραμμάτων και πολιτικών.
  • Στο 27% του ΑΚΕΛ, παίρνω το θάρρος να προσθέσω και το 0,8% της ΔΡΑΣυ-EYLEM. Το δικοινοτικό ψηφοδέλτιο συσπείρωσε κόσμο αγωνιστικό που θέλει να δει την Αριστερά να διαφοροποιείται και να σηκώνει κεφάλι.
  • Μεγάλους χαμένους θα χαρακτήριζα τους πολιτικούς χώρους που προσπάθησαν να κεφαλαιοποιήσουν την πτώση της Αριστεράς, την ΕΔΕΚ και το εθνικιστικό συνονθύλευμα Λιλλήκα, που πλατσαρίζουν αμφότεροι στα ρηχά νερά του «ενδιάμεσου». Το μόνο που κατέφεραν οι «κεντρώοι» με την τακτική τους από το 2009 (επιμένω σ’ αυτή τη χρονολογία), είναι βασικά να ανταλλάζουν ποσοστά μεταξύ τους.
  • Μικρομάγαζο έχει καταντήσει και το ΔΗΚΟ με τη νέα του ηγεσία. Μπορεί με το Νικόλα Παπαδόπουλο να συγκρατήθηκαν οι διαρροές προς τη «Συμμαχία Πολιτών», αλλά αυξήθηκαν οι μετακινήσεις προς την κυβερνητική παράταξη για ευνόητους λόγους...
Ο ΔΗΣΥ και οι αντοχές του
  • Παρά το γεγονός των αξιοπρεπών ποσοστών του «κυπριακού ποταμιού», του συνδυασμού της «Ελπίδας» με προεξάρχοντα τον οικονομολόγο, πρώην υποψήφιο με τον ΔΗΣΥ, Στέλιο Πλατύ, ο Συναγερμός φαίνεται να σταθεροποιείται σε ποσοστά άνω του 37%. Ανεβασμένο είναι και το ΕΛΑΜ, το παράρτημα της Χρυσής Αυγής στην Κύπρο, σε σημείο που να βάζει θέμα εκπροσώπησής του στο, λέμε τώρα, εθνικό συμβούλιο. Αν το ζήσουμε κι αυτό... 
  • Φυσικά, δεν πρέπει να διαφεύγει σε κανένα πως το κυβερνητικό κόμμα είναι πλέον μόνο του συμπληρώνοντας ένα μόνο χρόνο στην εξουσία, ενώ για παράδειγμα το αντίστοιχο διάστημα για τη διακυβέρνηση Χριστόφια ήταν τα τρεισήμισι χρόνια. Αποτελεί δηλαδή μειοψηφία που κυβερνά με σχετική σταθερότητα, λόγω κυρίως της επιθετικής διάταξης ενάντια στο ΑΚΕΛ από τους υπόλοιπους αντιπολιτευόμενους.
  • Ίσως, το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών που έφερε ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ και Συμμαχία να αθροίζουν ποσοστά που υπολείπονται και πάλι αυτών του ΑΚΕΛ, να τους βάλει μυαλό. Το σύστημα τους χρησιμοποίησε στον πόλεμο κατά της Αριστεράς, και τώρα τους πετά σαν στυμμένες λεμονόκουπες, βυθισμένους ξανά σε μια ατέρμονη ομφαλοσκόπηση για το τι πήγε λάθος.
  • Η συνεργασία τους με τον Συναγερμό και την Αρχιεπισκοπή ήταν το λάθος, και η επιμονή τους να καταστρέψουν το ΑΚΕΛ έτσι ώστε να επωφεληθούν σε ποσοστά και πολιτική ισχύ. Όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούν, απλώνοντας με ειλικρίνεια το χέρι στο λαϊκό κίνημα για να βρεθούν τρόποι απαλλαγής από την καταστροφική διακυβέρνηση Αναστασιάδη, τόσο το καλύτερο για τον τόπο και τους ίδιους.
  • Ο Σταύρος Μαλάς θα είναι ξανά υποψήφιος, αυτή είναι η δική μου αίσθηση, και ας φροντίσουν όλοι να κάνουν τα κουμάντα τους, είτε στον πρώτο, είτε στον δεύτερο γύρο των εκλογών του 2018.
  • Μακριά θα μου πείτε, αλλά κάτι μου λέει πως αυτή η Κυβέρνηση δεν θα εξαντλήσει τη θητεία της, υπό το βάρος των επιλογών αλλά και της φασίζουσας νοοτροπίας της... 

8 σχόλια:

  1. Μετά την συμπόρευσην του Ακελ με τον Συναγερμό τα ποσοστά του εππέσαν στο 27%. Σε τρία έφκαλεν τον Βασιλείου πρόεδρον, τζιαι μετά επέτησεν στο 35%.

    Το 27% το θεωρώ άθλον που δείχνει ότι ο τόπος έχει ανάγκην από σοβαρήν αριστερήν πρότασην.

    Τα κόμματα που αναπολεί ο "σοφός" και "καλός" λαός που κάποτε εψήφιζεν κατά 90% είναι το Δήκο του Κυπριανού τζιαι του Μηχαηλίδη που εβολέφκαν στους ιμικρατικούς, στο τμήμαν υδάτων, στες κυπριακές αερογραμμές κατά χιλιάδες, το κόμμαν του Κληρίδη τζιαι του Κούρου, του Χριστοδούλου τζιαι του Μηχαηλίδη δις που αλωνήσαν τζιαι εβολέψαν επροάξαν την εταίραν δεξιάν πάλε κατά σσιλιάδες. Είναι οι Ακελικοί που εκαρτερούσαν να φαν κανέναν ξεροκόμματον που το κράτος όπως ενομίζαν ότι ήρτεν η σειρά τους όπως εγίνην στην Ελλάδαν με το Πασόκ τζιαι εμείναν με θκυό σιειλη καμένα διότι το ΑΚΕΛ δεν έκαμεν ή δεν είχεν την δύναμην να κάμει μαζικόν βόλεμαν. Τωρά που η λιτότητα θα αναγκάσει τα δεξιά κόμματα να τραβήσουν με πολιτικές τζιαι όι με ρουσφέττιν λόγω του ότι το κράτος επεράσαν το σιέριν 5 μεγαλοκαρχαρίες (1 1/2 τράπεζα, ο Σιακόλας τζιαι οι θκυό που θα γοράσουν την ηλεκτρικήν τζιαι τα κάζια). Η πηγές του ρουσφεθκιού εστερέψαν τζιαι ο πολιτικά αμόρφωτος κόσμος δεν συρρέει στους παράγοντες.

    Εν η ευκαιρία ενός κόμματος της αριστεράς να φέρει μπροστά στον κόσμον πολιτικές. Το Παπαδοπουλλίν τζιαι ο Αβέρωφ εφκάλαν τον τάφον τους μόνοι τους παραδίνοντας το κράτος σε 5 φίλους τους. Ας τους θάψει μέσα μια προοδευτική συμμαχία με βασικόν στίλλον την αριστεράν που θα πάρει τον τόπον μπροστά.

    Θέλει τζιαι πολιτισμόν όμως για να κινητοποιηθεί κόσμος. Το 27 συν 0.8% εν καλόν προζύμιν για να πιάσει η μαγιά τζιαι να γινεί ψουμίν καλόν.

    Θέλει τζιαι μπλόγκς, τζιαι μη κυβερνητικές οργανώσεις, τζιαι καλλιτέχνες, τζιαι διανοούμενους τζιαι ακαδημαΪκούς για να φκάλουν τον τάφον του φασισμού τζιαι της συντήρησης, για να κόψουν την όρεξην του κεφαλαίου τζιαι να φκάλουν μπροστά τες δυνάμεις της τιμιότητας, της δουλειάς, τζιαι του αθρωπισμού. Με δανεικά δεν γίνεσαι άθρωπος. Πολλοί αριστεροί έτσι ενομίσαν. Θα προσγειωθούν τζιαι πρέπει να έσιει αριστερούς να τους συνάξουν να μεν πονήσουν τζιαι να πληγωθούν πολλά.

    Θέλει τζιαι συμμαχίες στην Ευρώπην διότι η Κύπρος είναι Ευρώπη. Αν προυμουττιστεί η Ευρώπη πάει τζιαι η Κύπρος πουκάτω. Οι Αμερικάνοι με τα Εγγλεζούθκια καραδοκούν που την μιαν τζιαι οι αγορές τους που την άλλην, τζιαι μεις ασχολούμαστιν με την Μέρκελ, πίθοντας ακόμα τζιαι τον εαυτόν μας ότι η Μέρκελ εν Χίτλερ.

    Θα αλλάξουν πολλά πράματα τούτες οι εκλογές τζιαι θα τα κάμουν καλλύττερα, πρώτα τζιαι κύρια την Αριστεράν.

    Διαφωνώ τζιαι ξέρεις το, για τον παραλληλησμόν των πάντων με το τί γίνεται στην Ελλάδαν. Οι καλαμαράες είναι άλλη ψυχολογία τζιαι το πολιτικόν τους σύστημαν έσιει άλλον DNA. Ξηκόλλα τζιαι μεν σε επιρεάζει μια κομματική ομάδα του ΚΚΕ. Έσιει εκατοντάδες άλλες του ΑΚΕΛ να σε επηρεάσουν, τζιαι δεκάδες άλλα κομμουνιστικά κόμματα στον Ευρωπαϊκόν χώρον. Έζησες στην Ελλάδαν τζιαι ξέρεις καλλύττερα που λλόου μου ότι άλλον η μια κοινωνία τζιαι η πολιτική της κουλτούρα τζιαι άλλον η άλλη.

    Για μέναν όλα θα στρώσουν τζιαι το μέλλον είναι στους αθρώπους τζιαι στα σύνολα του αθρωπισμού, του πολιτισμού τζιαι της οικολογίας (η οικολογία εν ο αθρωπισμός που πιάννει τζιαι τε περιβάλλον του αθρώπου μέσα). Το Ακέλ πάει καλά σε ούλλα. Επήεν τζιαι στην γκέι πράι σαν να ήταν το πιο φυσικόν πράμαν του κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ασέρα γεια σου,
      Να ξεκινήσω που το τελευταίο: Συμφωνούμε απόλυτα πως ο δρόμος για το ΑΚΕΛ είναι η στήριξη των κινημάτων που στην ουσία εν ανθρωπιστικά-πολιτιστικά κινήματα. Παρατηρούμε με ικανοποίηση πως νιώθει άνετα το κόμμα σε τούτες τες διεκδικήσεις τζιαι τούτο δείχνει πως το μέλλον εν δικό του.

      Συνεχίζω με αντίστροφη σειρά όπως τα γράφεις: Η όποια ενασχόλησή μου με τον ελληνικό χώρο τζιαι ειδικά με το ΚΚΕ, έχει να κάμει με την πολυδιάσπαση της ελληνικής αριστεράς που είναι κατά τη γνώμη μου το βασικό πρόβλημα στην Ελλάδα. Ξέρεις νομίζω πως διαφωνώ (με επιχειρήματα) στην τακτική του ΚΚΕ να συμμαχεί στην ουσία με τον εαυτό του τζιαι πως θεωρώ το ΑΚΕΛ ποιοτικά ανώτερο μοντέλο κόμματος.

      Αν ασχολούμαι, εν για να δώσω δηλαδή μηνύματα, τζιαι όχι τόσο για να πάρω, κρίνοντας ακριβώς που τες εμπειρίες του παγκόσμιου λαϊκού κινήματος. Την ίδια ώρα, εν μπορώ να θεωρήσω ως πραγματικά προοδευτικό οτιδήποτε που θεωρεί αδιαμφισβήτητα είτε το ΝΑΤΟ, είτε την ΕΕ, έτσι όπως έχει αποκαλυφτεί στο νότο τουλάχιστον.

      Αντιφασισμός εν μπορεί αν γινεί με κρυμμένα τα σφυροδρέπανα. Ούτε τζιαι αντιφασιστική πάλη νοείται με παθητικότητα απέναντι σε κάθε ιμπεριαλισμό ή οικονομική ηγεμονία.

      Η Μέρκελ εν έκφραση της τάσης του γερμανικού κεφαλαίου τζιαι των βορείων γενικότερα για την ηγεμόνευση της Ευρώπης. Ο Χίτλερ τι ήταν δηλαδή; Ένας πελλός; Η φασιστική φύση του νεοφιλελευθερισμού εν τζιαμαί τζιαι κρίνεται. Δες για παράδειγμα το γεγονός πως Χριστόφιας τζιαι Τρόικα είχαν συμφωνημένο μνημόνιο χωρίς ιδιωτικοποιήσεις τζιαι άλλα που εν εθέλαν οι Γερμανοί κυρίως, ειδικά το bail out, τζιαι τι μας εκάμαν για να ανατρέψουν την κατάσταση.

      Αν δεν είναι φασισμός, εισβολή τζιαι αποικιοκρατία το κούρεμα ή η ιδιωτικοποίηση οργανισμών που παν καλά τζιαι συνεισφέρουν στα δημόσια οικονομικά, τι είναι; Για να μεν αναφέρουμε την στήριξη καθαρά ναζιστικών καταστάσεων στην Ουκρανία, των στρατιωτικών στην Αίγυπτο, της αλ Κάιντα στη Λιβύη και τη Συρία κ.ο.κ.

      Συμμαχίες στην Ευρώπη κάμνουμε με τα κινήματα τζιαι τα κόμματα με σοσιαλιστικό-οικολογικό προσανατολισμό. Αν υπήρχαν τζιαι δημοκρατικές κυβερνήσεις ακόμα καλύτερα, αλλά δεν υπάρχουν, προς το παρόν τουλάχιστον, ούτε τζιαι νομίζω πως τους «επιτρέπεται» να υπάρξουν. Το δικό μας παράδειγμα εν ενδεικτικό.

      Για την Κύπρο, το ότι δεν υπάρχουν ευκαιρίες για μαζικό βόλεμα και πως αυτό θα προκαλέσει αναπόφευκτα τη πτώση της κεντροδεξιάς τζιαι των κομμάτων που έχουν ακριβώς μηχανισμούς μόνο τζιαι μόνο για να μεσολαβούν μεταξύ λαού τζιαι κράτους, εν γεγονός. Τα βολέματα πλέον εν εκλεκτικά τζιαι εξειδικευμένα, αφορούν τις ανώτατες κάστες των αστών.

      Γι αυτό τζιαι ποντάρουν στην αποπολιτικοποίηση τζιαι την αποχή. Τα αστικά κόμματα, όπως τζιαι το αστικό γενικότερα σύστημα, εν τροχοπέδη για το κεφάλαιο, ξένο τζιαι ντόπιο. Γι αυτό το οδηγούν συστηματικά σε μαρασμό.

      Διαγραφή
  2. Ανώνυμος1/6/14, 9:36 μ.μ.

    λια σχολια..
    συμπληρωματικα

    1. νομιζω οτι τζαι οι αριθμοι μπορει να βοηθουν για να δουμε την ευρυτερη εικονα..

    λαλεις.."Μιλάμε δηλαδή για απώλεια έξι μονάδων σε σχέση με τα δεδομένα της προηγούμενης δεκαετίας, και τριών μονάδων σε σύγκριση με την κατάσταση τη δεκαετία του 90’."
    Οϊ ακριβως ρε φιλε..

    Αμα δεις την εκλογικη πορεια του ΑΚΕΛ τα τελευταια 30 χρονια κυμαινεται παρα εν σε φαση πτωσης 6 η 3 μοναδων..αντιθετα ..ισως τωρα ο "αθλος" που λαλει ο ασερας να δειχνει οτι εκαταφερε να παρεμβει τοσο αποφασιστικα που επροκαλεσε πολλα αντακλαστικα του συστηματος..τζαι οι απωλειες να εν αντικατοπτρισμος του μεγεθους της συγκρουσης που ηβρεν κοσμο απροετοιμαστον [ατε να εμπιστευκεσαι τον πολιτη τζαι να σου προκυπτει πρωινο δηλητηριο πριν καν πιεις το καφε τζαι φερεις τα μιλλια σου..μερικοι μαχουνται ακομα να καταλαβαουν το μεγεθος της παραπλανησης]

    οι αριθμοι
    δεκαετια 80
    εξκινησεν το 81 με 32,77% τζαι εππεσε το 85 [λογω εσωτερικη ρηξης] στο 27,43%
    τζαι μετα τζαι με βασιλειου το 88 αλλα τζαι στις εκλογες του 91 εκυμανθηκε στο 30 [30,11% το 91]

    μετα ξεκινα παλε μια ανοδικη πορεια
    το 96 - 33%
    τζαι το 2001 το πιο ψηλο - 34,76%
    για μια δεκαετια θα εν πρωτο κομμα γενικα αλλα θα χανει στην πορεια..
    ενταξει θα χασει στις πρωτες ευρωκλογες [παλε στο 27% λογω εσωτερικης ρηξης - αλλα τζαι ευρωεκλογων - αδιαφοριας]
    αλλα τζαι το 2006 θα παρει 31, 13% [πιο κατω δηλαδη που το 2001]
    θα παρει παλε 33 στο πρωτο γυρο του 2008
    τζαι θα φκει στο 34,9% στην ευφορια του 2009 [ευρωεκλογες]
    αλλα στις βουλευτικες θα παει στο 32,27%..

    οποτε καθε δεκαετια εσιει μια διακυμανση..τζαι εκτος που τα 90 [που το πιο χαμηλο ποσοστο ηταν το 30] στις αλλες η διακυμανση ηταν 27 - 33 [τζαι λλιον πανω αναλογω συνθηκων]..

    τζαι νομιζω τζαι του ΔΗΣΥ αμα βαλεις τα ποσοστα σου σε πλαισιο κινουνται αναλογα..
    ισως μαλιστα το πιο ψηλο του ποσοστο να ηταν το 2003 οταν ο κληριδης επιασεν 38.8%...
    τζαι υστερα επεσε παλε..

    2. το "επικοινωνιακο" ενεν απλο..εσιει να καμει με τον τροπο που η αριστερα ευρυτερα θα δημιουργησει εναλλακτικα δικτυα τζαι λογο..
    σημερα τουτα τα δικτυα ενεν απλα καλος η κακος τροπος επικοινωνιας..εν δομες τοσο σημαντικες οσον ηταν η εκκλησια παλια [τζαι απεναντι της αντιπαρατεθηκαν οι κοσμικοι συλλογοι οταν η εκκλησια εγινεν αντρο της δεξιας - μεχρι που αναγκαστηκεν να ανοιξει] τζαι οσο σημαντικος εν ο ελεγχος κρατικων δομων για την θεσμικη πολιτικη..
    ασε που μεν μιαν εννοια μμε οπως ο φιλελευθερος τζαι ο πολιτης εν τζαι ειδη συγκαλυμενων κομματων πκιον..
    με δικα τους συμφεροντα..

    3. Η αντισταση της κυπριακης αριστερας παρα τις δυσκολιες, εν σημαντικη ευρυτερα..ενεν θεμα μονο του ΑΚΕΛ σαν κομμα...το ΑΚΕΛ εν στοχος γιατι ενεν εμετραπηκε σε ενα ακομα μηχανισμο του υπαρχοντος συστηματος που εθελεν να νομιμοποιησει οτι εκαμεν συγκαλυφκωντας το..η αριστερα ενοχλει ακριβως γιατι εν ενας μαζικος οργανισμος, ιστορικος, που αρθρωνει ενα λογο που επιτρεπει την διατηρηση της αλλης αποψης..οπως εκαμνε παλια για τους τ/κ, καμνει το σημερα για την οικονομια, ταξικα..

    το κυπριακο μοντελο,τζαι της αντιστασης του ΑΚΕΛ αλλα τζαι του χωρου ευρυτερα, ασχετα αν δεν εν κομματικος, θα εν προτυπο για να δουν οι μορφες της αριστερας αλλου τι θα αντιμετωπισσουν οταν φκουν στην εξουσια...
    τζαι πως πρεπει να προετοιμαστουν καλλιτερα..

    οσο για την κυπρο ..
    η ιστορια εν παντα ρευστη..
    αλλα οσον περνα ο χρονος τζαι θωρουμεν πισω, ιδιως τι εγινε, τι ειπωθηκε, πως βιωθηκεν τζαι πως αρθωθηκαν οι αντιστασεις τουλαχιστον του το 2011 ως τωρα, τις αρχες του 2014, τουτη η περιοδος θα εσει κατι το επικο
    εν που τζηνες τες φασεις που οσοι την εζησαμεν τζαι εκαταλαβαμεν τι εγινετουν,
    θα ...:)
    αστο ως τζιαμαι..:)

    π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σύντροφε!

      Ξέρω φυσικά τα διαχρονικά ποσοστά του ΑΚΕΛ. Όταν ξεκίνησα να γράφω την παράγραφο με τα ποσοστά, η αρχική μου σκέψη ήταν να αναφέρω πως το 27% εν η τρίτη φορά που εμφανίζεται ως χαμηλό όριο, πηγαίνοντας πίσω στο 85’. Απέφυγα όμως γιατί θα έπρεπε να συνοδεύσω τούτη την αναφορά με τα προηγούμενα τζιαι τα επόμενα, ως τωρά. Τζιαι έτσι εκατέληξα στην απλούστευση του 27-33 για να περιγράψω αδρά το κατώτατο τζιαι το ανώτατο ιστορικά όριο του ΑΚΕΛ.

      Στην ουσία το όριο ανεβαίνει ως το 43% πάνω-κάτω, ως το ποσοστό της κοινωνίας που έχει εμπιστοσύνη στην Αριστερά, παρά στη Δεξιά. Το γεγονός ότι έφτασε το 53% στις προεδρικές του 2008, ήταν που στην ουσία ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά του βαθέως κράτους. Καθόλου τυχαία, πιστεύω, το ΕΛΑΜ δημιουργήθηκε το 2008…

      Από εκεί και πέρα ξέρεις πως συμφωνούμε για τη σημασία των εναλλακτικών δομών αλλά τζιαι της πρωτοβουλίας που πρέπει να παίρνουν τζιαι οι ευρύτερες (δημοκρατικές τις λαλώ) δυνάμεις. Οι δυνάμεις δηλαδή πέραν του 27 και του 33%.

      Έννεν μόνο το ΑΚΕΛ που κρίνεται αλλά τζιαι όλοι εμείς που για τον ένα ή τον άλλο λόγο πορευόμαστε παράλληλα με το ΑΚΕΛ τζιαι όχι μέσα που το ΑΚΕΛ, γιατί ακριβώς πιστεύκουμε πως ο αγώνας του τζιαι οι αγώνες μας έχουν τον ίδιο παρονομαστή.

      Διαγραφή
  3. Τα ποσοστα ειναι χρησιμα ως μια "κοινωνικη τραπεζα καταθεσεων" ωστε να χρησιμοποιεις την δυναμη σου για συγκεκριμενους σκοπους.

    Το ζήτημα ειναι πως και σε τί εχεις χρησιμοποιησει αυτην την κοινωνικη τραπεζα καταθεσεων. Τί εχεις αναχαιτισει με αυτη τη δυναμη, ποσο πραγματικη δυναμη ειναι και ποσο αφηρημενη δυναμη ειναι. Ποια μετρα για παραδειγμα δεν εχουν περασει επειδη το ΑΚΕΛ εχει αυτη τη δυναμη; Να το κρινουμε ρεαλιστικα, οχι αφηρημενα.

    Εχτες για παραδειγμα ηταν η διαδηλωση του Παγκυπριου Συμβουλιου Ειρηνης για την ΟΥκρανια. Ειμαστεν 200 ατομα. Το ΚΚΕ ηταν τζιαμε. Το Συριζα εν το ειδα τζιαμε παντως. Αν μιλουμε για "λαθος παραδειγματα" ή "ακαταλληλα παραδειγματα" κομματων εν καλα να θυμουμαστε πως αν το ΑΚΕΛ διατηρει εναν αντι-ιμπεριαλιστικο χαρακτηρα εν επειδη βρισκεται σε συνεργασια με συγκεκριμενα κομματα. Το οτι υπαρχουν εκατονταδες ΑΛΛΑ κομμουνιστικα κομματα να παραδειγματιστουμεν, οπως λαλει ο Ασερας, θα ηθελα να ακουσω ποια εν τουτα τζαι πως μπορουμε να παραδειγματιστουμε.

    Οταν δεχεσαι μια καθολική επιθεση απο την δεξια και την ακροδεξια, οταν ο κυριος στοχος της κυβερνησης ειναι να σε βαλει στο ΝΑΤΟ, να παραχαραξει την ιστορια του τοπου και να εξαφανισει απο την ιστορικη μνημη την Αριστερα, την ιστορια της, την σχεση της με τα απελευθερωτικα κινηματα, τζαι εσυ αξιολογεις ως πιο σημαντικο το Γκευ Παρέιντ, απο το Παγκοσμιο Κινημα Ειρηνης τζαι την συνεργασια με το ΚΚΕ, εισαι κατα την αποψη μου τελειωμενος.

    Εν γεγονος πως το ΑΚΕΛ επηεν, εμιλησεν ο Χριστος ο Χριστοφιδης, οπως εμιλησεν και με τον Τζο Μπαιντεν 5΄λεπτα, γεγονος που επροβληθηκεν απο τα ΜΜΕ σαν ταυτοχρονη ειδηση με την συνομιλια της Ξενιας Κωνσταντινου με τον Μπαιντεν: η νεα γενια της αριστερας και της δεξιας μακρυα απο ιδεολογικες αγκυλωσεις, ενα πραμα....

    Όταν μας βαλουν στο ΝΑΤΟ, οταν θα εχει συντελεστει το τελειωτικο εγκλημα κατα του τόπου και κατα της Αριστερας,κατα της Ιστορικης μνημης του τοπου, οταν μας μετατρεψουν σε χαζοχαρουμενους οπως ειναι οι ιδιοι, αραγε θα εξακολουθουμε να λαλουμεν αμπελοφιλοσοφιες;; Διερωρουμαι...κατα ποσον δηλαδη ειμαστεν αξιοι της μοιρας μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dis,
      Αν εξαιρέσουμε τις δύο πρώτες παραγράφους για τις οποίες θα μπορούσαν να γραφτούν πολλά που να υποστηρίζουν τη θετική επίδραση του ΑΚΕΛ, στις υπόλοιπες τέσσερις δεν βρίσκω κάτι να διαφωνίσω επι της ουσίας (που σημαίνει πως μάλλον έγραφες με στόχο άλλο σχολιαστή...)

      Μοναδική μου ένσταση στο σημείο το οποίο ισχυρίζεσαι, ως συνήθως αυθαίρετα, πως το ΑΚΕΛ έχει τον αντιιμπεριαλιστικό χαρακτήρα που έχει (αυτό δεν το αναγνώριζες πριν από κάποιους μήνες) επειδή συνεργάζεται με τα συγκεκριμένα κόμματα.

      Μα, αν δεν ήταν το κόμμα αυτό που ήταν και είναι, δεν θα συνεργαζόταν με αυτά τα κόμματα. Θα προσχωρούσε στη σοσιαλιστική ομάδα, τoν ευρωκομμουνισμό ή έστω στο ΚΕΑ!

      Το ΚΚΕ το διασώζει στη συνείδησή μας ο αντιιμπεριαλιστικός του χαρακτήρας και η αναγνώριση των σοβιετικών επιτευγμάτων. Τα ίδια διασώζουν και το ΑΚΕΛ. Κι αυτά, είναι κατά τη γνώμη μου τα δύο βασικά κριτήρια που καθορίζουν και τον χαρακτήρα αλλά και τη συγγένεια των αριστερών κομμάτων

      Οι προτάσεις του ΚΚΕ σε ότι αφορά την αντιμετώπιση της κατάστασης εθνικά και ευρωπαϊκά είναι ως μη γενόμενες γιατί δεν λαμβάνουν υπόψη στην εξίσωση την ισχύ του ακροδεξιού-ΝΑΤΟϊκού παρακράτους που δρα τόσο στο πολιτικό σύστημα, όσο και στον στρατό, την αστυνομία και τη δημόσια υπηρεσία ευρύτερα.

      Ψηφίζει η μισή αστυνομία και άλλοι τόσοι στρατιωτικοί τη ΧΑ, κι αντί πρώτος στόχος να είναι ένα δημοκρατικό μέτωπο που θα ξηλώσει το φασιστικό παρακράτος για να δημιουργηθούν συνθήκες ανεξαρτησίας και λαϊκής κυριαρχίας, την έχουμε δει μετεμψυχώσεις του Μάρξ, του Λένιν και όλων των μπολσεβίκων! Που μακάρι και να ήταν δηλαδή, αλλά δεν είναι.

      Έχεις πρόγραμμα εκδημοκρατισμού του στρατού και της αστυνομίας παράλληλα με το αίτημα για αποχώρηση από το ΝΑΤΟ; Αναγνωρίζεις ότι στη χώρα σου λειτουργεί από το 44' ένα δίκτυο που έχει ως πρώτο στόχο να απαγορεύσει την οποιαδήποτε αριστερή προοπτική, όσο λάιτ και να είναι αυτή;

      Οι αρθρογράφοι και οι αναλυτές του ΚΚΕ, σχεδιάζουν επί χάρτου, χωρίς να ασχολούνται με αυτές τις...λεπτομέρειες!

      Κάποιοι λένε πως ούτε καν τον ΣΥΡΙΖΑ δεν θα ανεχτούν οι καθεστωτικές δομές στην Ελλάδα, όπως δεν είχαν τη διάθεση να πειραματιστούν με τον Παπανδρέου (και τον γιο του) το 67'. Είδες τι είπε ο Μπαλτάκος.

      Κι αν ακόμα το επιτρέψουν, αν νιώσουν ότι απειλούνται, θα δημιουργήσουν ακόμα ένα Χριστόφια.

      Χρειαζόμαστε δημοκρατικά-πολιτιστικά-οικολογικά-αντιιμπεριαλιστικά-σοσιαλιστικά κινήματα, που θα αναλάβουν το ξήλωμα του βαθέως κράτους. Αυτό κάνει η μπολιβαριανή, και σ' αυτό μπορεί να ελπίζει το κίνημα στη λατινική, ακόμα και η ίδια η σοσιαλιστική Κούβα.

      Οτιδήποτε άλλο, δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να απαντήσει ούτε στο ζήτημα των δημοκρατικών μετώπων, ούτε φυσικά και της λαϊκής εξουσίας.

      Διαγραφή
  4. Χαιρετούμεν. Επειδή οι άλλοι συναθροιστές επαρατήσαν τα τζιαι επειδή τα κυπριακά μπλόγκς συνεχίζουν τζιαι υπάρχουν, έστησα το TheCyprusBlogs.blogspot.com το οποίον θα ενημερώννω με τα μπλόγκς που είναι σε λειτουργίαν. Επρόσθεσα τζιαι το μπλόγκ σου. Κάμετε το γνωστόν για να κάμνει τα μπλόγκ σας γνωστά. Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με την Μέρκελ τζιαι τον φασισμόν ΔΕΝ συμφωνώ. Είναι κουβέντες χωρίς κόστος. Ε όι ρε φίλε. Ο φασισμός δεν ήταν σαν τα μνημόνια. Είναι τζιαι μή σέβας προς τους αθρώπους που επεθάναν πολεμόντας τον. Στο κάτω κάτω, αν δεν έθελεν το κυπριακόν κράτος τα 10 δισεκατομμύρια που του εδανίσαν 2.5% ας επήεννεν να τα έβρει αλλού τζιαι να αποφύγει τους όρους που του εβάλαν για να του τα δανείσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...