"Ούτε το μικρό μας δακτυλάκι για την ένωση"
ΟΛΕΣ ΜΑΣ ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ

25 Ιουνίου 2016

Η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ποδόσφαιρο και οι Βρετανοί…

Kevin Keegan και Kenny Dalglish στο British Home Championship του 1979

  • Είναι θετική εξέλιξη η αποχώρηση της Μεγάλης Βρετανίας από την ΕΕ; Φυσικά και είναι. Κάθε πέτρα που πέφτει από το οικοδόμημα αυτής της ολοκληρωτικής, ξεκάθαρα αντιλαϊκής και αντισοσιαλιστικής συνομοταξίας, είναι καλά νέα για τους λαούς της Ευρώπης και γενικά για όλο τον κόσμο.
  • Το ζήτημα με το Ηνωμένο Βασίλειο είναι παρόλα αυτά πολύπλοκο και με πολλές παραμέτρους. Είναι χαρακτηριστικό για παράδειγμα πως ιδίως στη Σκωτία αλλά και στη Βόρεια Ιρλανδία, υπερίσχυσε η παραμονή και όχι η έξοδος από την ΕΕ.
  • Με μια πρώτη και ίσως επιφανειακή ματιά, αυτό μπορεί και να σημαίνει πως Σκωτσέζοι και Βορειοιρλανδοί αισθάνονται πως η ευρωπαϊκή διάσταση του ΗΒ λειτουργούσε θετικά ως προς τις δικές τους υποθέσεις, μειώνοντας το βαθμό ηγεμονίας της άρχουσας τάξης της Αγγλίας εις βάρος τους. Κρίνω πως και η καμπάνια του Εργατικού Κόμματος υπέρ της παραμονής εμπεριέχει παρόμοια στοιχεία, την ανησυχία δηλαδή πως η έξοδος θα λύσει τα χέρια της καθεστωτικής ελίτ ενάντια σε λαϊκές κατακτήσεις.   
  • Από εκεί και πέρα, είναι φανερό πως το αίτημα για έξοδο προέρχεται από δύο κατευθύνσεις. Η μία είναι το τμήμα εκείνο του αγγλικού χρηματοπιστωτικού και βιομηχανικού κεφαλαίου που νιώθει να ασφυκτιά κάτω από το διευθυντήριο των Βρυξελλών. Οι συντηρητικοί και εθνικιστικοί πολιτικοί κύκλοι που υποστήριξαν το Brexit εκφράζουν αυτά τα συμφέροντα.
  • Η δεύτερη είναι η φτωχοποιημένη βρετανική εργατιά που κατάλαβε εδώ και καιρό πως όλα στην ΕΕ δουλεύουν αντίστροφα προς τα δικά της συμφέροντα. Η καμπάνια του Lexit (Left Exit) εκ μέρους του διεθνιστικού κινήματος της χώρας, είχε ακριβώς αυτή την προέλευση.
  • Σίγουρα όμως, το αποτέλεσμα αυτού του δημοψηφίσματος είναι κόλαφος για την ΕΕ των Βρυξελλών… και των Γερμανών. Η Μεγάλη Βρετανία ή έστω η Αγγλία από μόνη της, δεν είναι Ιρλανδία, Δανία ή Ελλάδα για να την εξαναγκάζουν να ψηφίζει εσαεί μέχρι να έρθει το «σωστό» αποτέλεσμα.
  • Η αντίδραση και η τιμωρία εκ μέρους των Γερμανών αναμένεται να είναι μεσοπρόθεσμη. Εκτιμώ πως τα στρατηγικά αντίποινα θα αφορούν κυρίως την υποδαύλιση του Σκωτικού και  Ιρλανδικού ζητήματος. Ένα come-back των Γερμανών θα ήταν οπωσδήποτε μια Σκωτία εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ηνωμένου Βασιλείου. Ήδη φαίνεται να ψήνεται γρήγορα-γρήγορα ένα νέο δημοψήφισμα στη Σκωτία ενώ οι Ιρλανδοί θα εκμεταλλευτούν σίγουρα το κενό που δημιουργείται, θέτοντας εκ νέου το ζήτημα της επανένωσης της χώρας, μέσω της ΕΕ.
  • Μύλος η κατάσταση στο ιμπεριαλιστικό στρατόπεδο και το διεθνιστικό κίνημα πρέπει να βρει τους τρόπους να εκμεταλλευθεί αυτές τις ρήξεις και να μπει σφήνα ανάμεσα στους αστικούς ανταγωνισμούς. Γι αυτά όμως έχουμε μπροστά μας αρκετές αναλύσεις και τοποθετήσεις, χωρίς να είμαι και πολύ αισιόδοξος πως θα βρούμε, ως ευρύτερη Αριστερά, μια ενιαία κατανόηση των δυνατοτήτων που δημιουργούνται…
***
  • Για να χαλαρώσουμε, θα κλείσουμε με το πρωτοφανές για το Ευρωπαϊκό Κύπελλο, συμβολικό αλλά και σημαδιακό γεγονός της παρουσίας των τριών από τις τέσσερις Βρετανικές ποδοσφαιρικές εθνικές ομάδες στο Euro2016 που διεξάγεται αυτές τις μέρες στη Γαλλία.
  • Αγγλία, Ουαλία και Βόρεια Ιρλανδία κατάφεραν μάλιστα να περάσουν και στη φάση των 16. Οι δύο πρώτες αναμετρήθηκαν ήδη στη φάση των ομίλων ενώ οι δύο τελευταίες θα συναντηθούν τώρα για μια θέση στους τελευταίους 8.
  • Για όσους αναρωτιούνται πως και γιατί μια χώρα μπορεί να διαθέτει πολλές εθνικές ομάδες, να αναφέρουμε πως ο κανονισμός της UEFA (και της FIFA κατ’ επέκταση) προνοεί πως γίνεται δεκτή οποιαδήποτε ομοσπονδία κάνει αίτηση ένταξης εκτός αν υπάρχει ένσταση από άλλη ομοσπονδία-μέλος, με την επιφύλαξη πως πληρούνται και μια σειρά από άλλες τεχνικές προϋποθέσεις.
  • Για παράδειγμα οι Καταλανοί ή οι Βάσκοι δεν θα είχαν ποτέ επιτυχία σε μια τέτοια αίτηση αφού θα συναντούσαν την αντίδραση της Ισπανικής ομοσπονδίας. Παρόμοια τύχη θα είχε φυσικά και μια αίτηση εκ μέρους της Τουρκοκυπριακής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου. Αντίθετα, έγινε δεκτή πρόσφατα από την UEFA η αίτηση του Γιβραλτάρ αφού δεν υπήρξε ένσταση εκ μέρους είτε των Ισπανών, είτε των υπόλοιπων ομοσπονδιών και ιδίως των Βρετανικών.
  • Χωρίς ένσταση από την ομοσπονδία του Βασιλείου της Δανίας όπου και ανήκουν, πέρασε στα τέλη της δεκαετίας του 80’ και η αίτηση των Νησιών Φερόε, του γνωστού «πελάτη» της Εθνικής Κύπρου αλλά και δήμιου εσχάτως της Εθνικής Ελλάδας.
  • Η παρουσία του HB στο Euro 2016 της Γαλλίας με τρία αντιπροσωπευτικά συγκροτήματα είναι μεν πρωτοφανές γεγονός σε ευρωπαϊκό αλλά όχι και σε διεθνές επίπεδο. Η τριπλή παρουσία έχει επισυμβεί και στα Μουντιάλ του 1982 στην Ισπανία και του 1986 στο Μεξικό όπου συμμετείχαν Αγγλία, Βόρεια Ιρλανδία και Σκωτία, αλλά και το 1958 στη Σουηδία με Αγγλία, Βόρεια Ιρλανδία και Ουαλία.
  • Για να ξαναγυρίσουμε στο πολιτικό κομμάτι αφού και το ποδόσφαιρο όπως βλέπουμε παίζει το δικό του γεωπολιτικό ρόλο, αυτό το Euro ίσως να είναι η τελευταία διεθνής διοργάνωση στην οποία το Ηνωμένο Βασίλειο της Μεγάλης Βρετανίας (Αγγλίας, Σκωτίας και Ουαλίας) και της Βόρειας Ιρλανδίας, θα έχει την τύχη να εκπροσωπηθεί σε τόσο μεγάλη έκταση.
  • Τα σύνορα δεν αλλάζουν μόνο στο νότο μέσα στην ένταση των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων και ανταγωνισμών. Κραταιές δυνάμεις όπως η Αγγλία είναι κοντά στο να πληρώσουν και το δικό τους βαρύ τίμημα.  

20 σχόλια:

  1. "Κάθε πέτρα που πέφτει από το οικοδόμημα αυτής της ολοκληρωτικής, ξεκάθαρα αντιλαϊκής και αντισοσιαλιστικής συνομοταξίας, είναι καλά νέα για τους λαούς της Ευρώπης" Λαλείς. Δεν συφφωνώ καθόλου με την ανάλυση σου. Κάθε πέτρα που ππέφτει που την Ευρώπην είναι μια πέτρα που κερδίζεται που τον αμερικάνικον ιμπεριαλισμόν τζιαι που τον κινέζικον οικονομικόν νεοκαπιταλιστικόν ηγεμονισμόν, που τον ρώσσικον μαφιοαυταρχικόν συντηριτισμόν. Η Ευρώπη εν ο μόνος χώρος που ο άθρωπος μπόρει να πει ελεύθερα αυτόν που θέλει αυτόν που πιστεύει, που οι ιδέες εν ελεύθερες να κινηθούν, ΠΟΥ Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΜΠΌΡΕΙ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ (παρόλες τες προσπάθειες να αλλάξει αυτή η προοπτική), που ένας κομμουνιστής μπορεί να της προεδρέψει (2012 Κυπρος), που η σοσιαλιστική κουλτούρα, παράδοση τζιαι πολιτισμός εγεννήθην, τζιαι έκαμεν θαύματα. Τα προβλήματα τζιαι τα ελλείμματα της ευρώπης δεν θα λυθούν με την καταστροφήν της. Ότι καλόν έχει η Ευρώπη έχει την σφραγίδαν της αριστεράς, τζιαι δεν θεωρώ σωστόν να θέλουμεν την αυτοκαταστροφήν μας για να γινούμεν καλλύττεροι. Οι αδυναμίες της αριστεράς δεν θα λυθούν με την διάλυσην της Ευρώπης. Αντίθετα. Εν ο μόνος χώρος που έχει η αριστερά δυνατότηταν για τζιουνούρκες λαϊκές κατακτήσεις αν μάθει να αγωνιστεί στες τζιουνούρκες συνθήκες. Η δαιμονοποίηση των γερμανών δεν είναι σωστή πολιτική θέση. Οι Εγγλέζοι είναι σιειρόττεροι τους τζιαι οι εγγλέζοι αγωνιστήκαν παραπάνω να ξηλωθεί ο κοινωνικός ρόλος της Ευρώπης, τζιαι τωρά το μπρέξιτ θέλουν το για να επιβάλουν έναν πιο θατσιερικόν φιλελευθερισμόν τζιαι λιτότηταν του κράτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν μπορώ να καταλάβω γιατί ταυτίζεις την Ευρώπη με την ΕΕ. Κάμνεις άλμα δαμαί το οποίο δεν ξέρω πως μπορείς να το υποστηρίξεις.

      Διαγραφή
  2. EE Είναι μια νομική οντότητα της οποίας το δίκαιον ισχύει τζιαι στην Κύπρον. Το ΑΚΕΛ υποστήριξεν να ενταχθεί το κυπριακόν κράτος μέσα τζιαι δεν μπορούμεν να αγνοούμεν αυτήν την πραγματικότηταν λέγοντας Ευρώπη, παίζω, ξηπαίζω, τζιαι έτσι τζιαι αλλιώς. Άσε που από την γεωγραφικήν Ευρώπην είμαστιν έξω. Εγώ δεν ξέρω καμιάν συνεδριακήν απόφασην του ΑΚΕΛ στην οποίαν υποστηρίζει να φύουμεν που την Ευρώπην, το ΑΚΕΛ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκόν κοινοβούλιο με 2 βουλευτές τζιαι που ότι θκιαβάζω η θέση της αριστεράς είναι να κάμει την Ευρώπην πιο κοινωνική. Το να θέλεις να διαλυθεί η Ευρώπη για να γινεί καλλύττερη είναι άλλον πράμαν τζιαι κάπως αλλοπρόσαλλον με την επίσημην πολιτικήν της αριστεράς. Αν το φέρεις σε τοπικόν επίπεδον, δεν νομίζω ότι το ΑΚΕΛ θέλει να διαλύσει την Κυπριακήν Δημοκρατία πον αστικό κράτος για να κάμει σοσιαλισμόν. Τούτα τα πράματα ήταν της αρχής του περασμένου αιώνα, τζιαι κατά την δικήν μου αντίληψην η αριστερά δεν είναι πλέον τζιειαμαί σε ζητήματα στρατηγηκής τζιαι τακτικής. Μες την αστικήν οργάνωσην έσιει πολλές κατακτήσεις της αριστεράς για να θέλεις να τα κάμεις ούλλα που βόλου.

    Το να τραβούμε μια γραμμή τζιαι να βαφτίζουμεν τους γερμανούς Ναζί, ενώ εν η μόνη αστική δύναμη που σηκώννει κκελλέν στους Αμερικάνους, τους Ρώσσους, τζιαι τους Εγγλέζους, μαζί με την Γαλλία, δεν το θεωρώ πολιτική. Το ότι θέλουν οι Γερμανοί σύνεση τζιαι πειθαρχία στο Ευρωπαϊκό stability pact τζιαι από αριστερής άποψης δεν είναι λάθος τζιαι θα έπρεπεν να ήταν τζιαι δική μας θέση. Το ότι υπερχρεώννουνται τα κράτη γίνονται υποχείρια του χρηματηστιριακού κεφαλαίου, τζιαι όχι του παραγωγικού. Χρεώννουμεν τες επόμενες γεναιές για να ξοθκιάζουμεν εμείς τζιαι δεν είναι ούτε συνετή, ούτε αριστερή πολιτική. Όποιος μεθκιά βερεσιέ μεθκιά θκυό φορές. Το κυπριακόν κράτος δεν μπορεί να χρεώννετε πέραν του 60% του ΑΕΠ για να εν σίουρον. Τες επιπτώσεις της υπερχρέωσης τες ζιείτε, είναι νέα αποικιοκρατία. Δεν μπορείς να δανείζεσαι τζιαι μετά να πεις δεν έχω να πληρώσω. Μέσα στο νομικόν πλαίσιον που δαννείζεσαι τζιαι διά σου ο έχων κεφάλαιον για να επενδύσεις δανεικό, οι τόκοι καθορίζουνται που την αγοράν (κύρια που τον δανειστήν) τζιαι από την στιγμήν που υπόγραψες για να πιάσεις το δάνειον, άμαν αλλάξουν οι όροι περνάς στο ταμείον τζιαι δεν έσιει να πεις με τσούλλου με μούλλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όταν το Κυπριακό κράτος δεν εμπόρηεν να πληρώσει τους τόκους ούτε να πάρει καινούρια δανεικά, εφανήκαν ποιοί ήταν διαθέσιμοι να την δανείσουν με τόκον 2-3%. Αν δεν σου αρέσκουν οι όροι του δανείου πήαιννε αλλού, αλλά αλλού δεν έχει. Για το ότι υπερχρεώσαν το κράτος τζιαι το ότι εδώκαν τόσην δύναμη στες τράπεζες, την μόνη ευθύνη που έσιει η ΕΕ είναι που άφηκεν το κυπριακόν πολιτικόν συστημαν να το κάμουσιν. Η αριστερά που ασκούσεν είτε εξουσίαν είτε αντιπολιτευσην τίποτε δεν έκαμεν για να αλλάξει τους πολιτικούς τζιαι οικονομικούς όρους. Ενομίζαμεν ότι θα εκόφκαμεν κοινωνικά τσιέκκια που τα περισσεύματα τους εσαεί. Δεν άκουσα κανέναν αριστερόν να φωνάζει να μην υπερχρεώννουμεν το κράτος ή να μην αφήνουμεν τόσον εκτεθιμένην την οικονομίαν στον τραπεζικόν τομέαν. Το κράτος δεν είναι όρνιχα που γεννά χρυσά αφκά, Πιάννει που τον έναν τζιαι διά στον άλλον που όσα παράγονται κάτω π ου την κυριαρχίαν του. Όσον τζιαιρόν εξηκοκκάλιζεν το κράτος 10% πας τα φαντασιακά ψευδοκέρδη των τραπεζών που τα δανεικά, δεν εδιαμαρτύρετουν κανένας. Δεν μπορείς να είσαι όριμος αριστερος που να απαιτείς κοινωνικόν κράτος τζιαι να μην θέλεις φορολογία ή να θέλεις τα λεφτά που δίνονται σε κοινωνικές παροχές να είναι μαύρα, προϊόν ξεπλύμματος. Δεν είναι αριστερή πολιτική να θέλεις κοινωνικές παροχές που το γαίμαν άλλων λαών (του Ρωσσικού, Ουκρανικού, Ισραηλιτικού, Παλαιστινιακού, Αιγυπτιακού, Γιουγκασλαβικού ή ξερω γώ τί πλυννίσκουν οι Κυπραίοι δικηγόροι τζιαι το κυπριακόν χρηματοπιστωτικόν σύστημα). Ποιά ήταν οι οικονομική πολιτική της αριστεράς που εκυβέρναν να συνάξει το αλλοπρόσαλλον άρπαγαν χρηματηστηριακόν κεφάλαιον; Καμία τζιαι ούτε τζιαι είσιεν με δύναμην, με κοινωνικήν υποστήριξην κάμει κάτι. Αλλά δεν το ελάλεν καν, τζιαι δεν επίστευκεν καν ότι είσιεν πρόβλημαν. Ότι της ελαλούσαν οι τραπεζίτες "που εξέραν που λεφτά" επίστευκεν. Αμφιβάλλω αν έχουμεν κανένα που καταλάβει που οικονομικά στο κίνημα. Με το να διεκδικάς που τζιείνους που έχουν λεφτά δεν είναι αρκετόν να κυβερνάς. Έναν κόμμαν δεν είναι απλά συντεχνία. Πρέπει να έσιεις τζιαι την δύναμην να επιβάλλεις αριστερές πολιτικές, τζιαι αριστερή πολιτική δεν είναι να κόφκεις τσιέκκια που δανεικά. Αν έσιει @@ κόφκεις φόρους που τους έχοντες για να δώκεις στους μή έχοντες τζιαι για να επενδύσεις κοινωνικά. 5 χρόνια αριστερά στην εξουσίαν δεν εντζίσαμεν κανενού πλούσιου, με φοροφυγά, με μαφιόζου κκερχανετζιή μαφιοεισπράχτορα, με τραπεζίτη, με υπεραγοράδόρου. 2000-2010 που εκαταστραφήκαν οι βάσεις της παραγωγικής Κύπρου τζιαι εγινήκαν ούλλα του ντιβέλοππερ τζιαι του τραπεζίτη, είμαστιν θεατές τζιαι έκοφκεν τζιαι έραφκεν ο Τάσσος, ο Αναστασιάδης, τζιαι οι άλλοι δικηγόρου που "εξέραν" (να πουντζιάζουν). Τωρά εν κάπως αργά να τα ρίφκουμεν ούλλα στην κακήν Γερμανίαν, ενώ δεν εκάμαμεν τίποτε για να μεν τους έχομεν ανάγκην.

    Ο αριστερός ανέξοδος λαϊκισμός πληρώννεται ακριβά όταν έρτει η ώρα να κάμεις πραγματικήν πολιτικήν τζιαι όι ανέξοδην αντιπολίτευσην. Δημιουργάς ψεύτικες προσδοκίες, τζιαι αν τύχει πάλε να κυβερνήσεις πως θα τα συνάξεις για να κάμεις πραγματικήν πολιτικήν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, εσύ εν επήρες χαπάριν πως η έξοδος της Κύπρου που τες αγορές ήταν μια 1000% φτιαχτή κατάσταση με συγκεκριμένους στόχους τζιαι σκοπούς; Ήταν η Κύπρος υπερχρεωμένη; Είσιεν δημοσιονομικό έλλειμμα που εδικαιολόγαν τούντην συμπεριφορά εκ μέρους των οίκων τζιαι των άλλων σπεκουλαδόρων;

      Δηλαδή η ΕΕ θα μας σώσει που την τοπική Δεξιά; Εννά με κάμεις να βάλω το σταυρό μου αλλο λλίον....

      Διαγραφή
  4. Άλλον πολιτικόν χώρον όπου η αριστερά να διεκδικήσει (τζιαι σαν κυβέρνηση) κοινωνικόν κράτος για τους αδύνατους που παραγωγικήν οικονομίαν, δεν βλέπω που την ΕΕ. Μόνη της η Κύπρος μια φτύρα κοττιμένη είναι, τζιαι δίπλα που την Τουρκία με τα Μπαρμπαρός να μας τριγυρίζουν σαν τους σφήτζιηδες δεν ξέρω τί μπορεί να κάμει, ειδικά με πλειοψηφίαν μιαν δεξιά που δεν θέλει τους Τουρκοκύπριους, με τους Ρώσσους θα είναι κάτι σαν Λευκορωσσία, σαν Τσιετσιενία η Κριμαία, με τους Κινέζους κάτι σαν λιμάνιν του Πηραιά ή σαν Αγγόλαν, με τους Αμερικάνους κάτι σαν Αφχανιστάν, Φιλοιππίνες η ξερω γώ Αίγυπτος.

    Το ότι οι Εγγλέζοι εψηφίσαν έξω για να μεν πληρώννουν για το κοινωνικόν κράτος τζιαι για τα διαρθρωτικά ταμεία για τες πιο φτωσιές χώρες, το ότι οι σκατοεγγλέζοι φτωσιοί φασιστορατσιστές εψηφίσαν έξω για να μεν πααίννουν οι Πολωνοί τζιαι οι Κυπραίοι να επωφελούνται που τα πλούτη τους, το ότι εν οι φασίστες του γουκκίπ που εστήσαν τούτην ούλλην την ιστορίαν εναντίον του κοινωνικού κράτους της Ευρώπης που το ονομάζουν γραφειοκρατίαν (όπως τζιαι οι δικοί μας τζιεικάτω στην κύπρον ονομάζουν τους δημόσιους υπαλλήλους τσιβίτζια πας τους φόρους τους) προσπερνάς το τζιαι βάλλεις μπροστα έναν ανυπαρκτον λέξιτ.

    Επαναλαμβάννω, είμαι πολλά εναντίον στον μηδενιστικόν ισοπεδοτικόν αριστερόν λαϊκισμόν. Η Ευρώπη έσιει τζιαι τα καλά της έσιει τζιαι τα κακά της. Χωρίς Ευρωπαϊκήν ολοκλήρωσην εν ο εθνικισμός που εν να κάμει κουμάντον. Εμείς δεν έχουμεν κανέναν κοινόν ούτε με την Λεπέν, ούτε με τους Φαράτς για να σιαιρούμαστεν με τα έργα τους. Άμαν καταστραφεί η Ευρώπη εν να καταστραφούμεν τζιαι μεις μαζίν της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μακρυνάριν αλλά πως να σου πω με λλία λόγια ότι δεν συφφωνώ με τον αντιευρωπαϊκόν λαϊκισμό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα το φιλοδυτικό τζιαι ευρωπαϊκό πνεύμα με τη σωστή του έννοια εν εξ ορισμού το χαρακτηριστικό των αριστερών. Ο σοσιαλισμός εν η πεμπτουσία του ευρωπαϊκού διαφωτισμού.

      Μήπως ο λαϊκισμός (τζι ο μικροαστισμός) βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα που τζιαμαί που τον βλέπεις; Δηλαδή, αν σπάσει η ένωση τζιαι ειδικά αν σπάσει που τον λαϊκό παράγοντα, εν θα μπορεί να αντικατασταθεί που μιαν πραγματικά αλληλέγγυα συνεργασία;

      Είπα σου το νομίζω τζιαι σε άλλη περίπτωση. Η επιχειρηματολογία σου θυμίζει μου τον φιλογερμανικό τύπο της κατοχής. Οι κακοί αγγλοαμερικάνοι, οι κάκιστοι ρώσσοι τζιαι το There is No Alternative της εποχής τζιείνης.

      Μες την ΕΕ δεν υπάρχει αριστερά, είναι είτε κολαούζος τζιαι πειθαναγκασμένος (ΣΥΡΙΖΑ και ΑΚΕΛ αντίστοιχα), είτε παροπλισμένος τζιαι συγχισμένος μέχρι παρεξηγήσεως όπως το ΚΚΕ. Μες την ΕΕ δεν μπορεί να υπάρξει αντιφασισμός τζιαι σοσιαλισμός. Ούτε τζιαι υπεράσπιση του δημόσιου πλούτου τζιαι των εργασιακών. Εν φανερό, ειδικά στο νότο.

      Παρά να παλεύκουμε με την ελίτ ούλλων των συνασπισμένων πλούσιων εθνών, καλλύττερα να παλεύκουμε μόνο με τη δική μας. Έτσι εσκέφτηκε το Lexit τζιαι κάθε Lexit.

      Καλλύττερα να παλέψω με τον τοπικό φασισμό/εθνικισμό παρά με το φασισμός της γραβάτας που έσιει στα σιέρκα του την ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα τζιαι παίζει με όπως τη κάττα τον ποντικόν.

      Να νικήσω την εθνική μου μαλακία εν σίουρα πιο εφικτό που να τα βάλλω με τούτους.

      Διαγραφή
    2. Να τους "νικήσεις" τους ντόπιους για να κάμεις τί; Τί ρόλον έσιει το έθνος μπροστά στην παγκοσμιοποίηση; Σήμερα απροσπάθησα να έβρω ξενοδοχείο στην Κύπρο χωρίς να δώσω 20% φόρο στους αμερικάνους που κυριαρχούν στο ίντερνετ (booking, hotels.com, tripadvisor, google plans) τζιαι δεν τα εκατάφερα. Ούτε τζιαι μπορώ να επικοινωνήσω μαζί σου χωρίς να με παρακολουθεί η google για να πουλεί το IP μου με τα προσωπικά μου δεδομένα επεξεργασμένα για να φκάλλει λεφτά. Ξέρεις ότι στην αδέσμευτην Ελβετίαν χωρίς να το αποφασίσω επλήρωσα έμμεσα στην Γκούκολ παραπάνω που ότι επλήρωσα στον φόρο για την δημόσια ραδιοτηλεόραση; Άσε που χωρίς την ΕΕ κινδυλεύκουμεν ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ λύσην να γινούμε προτεκτοράτον της Τουρκίας που κάθε χρόνον μαντηλιάζεται παραπάνω. Έξω που την Ευρώπην εγώ δεν βλέπω μέλλον ούτε της αριστεράς ούτε της ενωμένης (ή μη) Κύπρου. Εξάλλου, δεν νομίζω να υπάρχει συνεδριακή απόφαση που να βάλλει θέμαν αποχώρησης που την Ευρώπη.

      Διαγραφή
    3. Μα τι νεκατώνεις στην κουβέντα μας συνεδριακές αποφάσεις σιόρ. Δαμαί κουβεντιάζουμε τες εντυπώσεις μας.

      Εν αρκημός πχ να περάσουν αύριο οι κινέζοι ή οι γερμανοί στα σιέρκα τους τες μετοχές των μεγάλων του ίντερνετ; Έσιει πλέον ξεκάθαρα εθνικό κεφάλαιο;

      Εγώ δεν βλέπω πως η ΕΕ θα καταφέρει να επιβληθεί της Τουρκίας. Η Κύπρος εκτός ΕΕ ίσως να βοηθά καλλύττερα τη λύση όπως παν τα πράματα. Εν καταλάβω που βασίζεις τες απόψεις σου, εν εκτιμήσεις που έχουν τες πιθανότητές τους όπως όλες οι άλλες.

      Το γεγονός εν ότι οι τ/κ νιώθουν την ΕΕ ως εγγύηση της κοινοτικής τους απελευθέρωσης τζιαι που τούντην άποψη, εφόσον οι ε/κ δεν δείχνουν ικανοί να εγγυηθούν τη δημοκρατία στους τ/κ, τότε η ΕΕ συνεχίζει ναν καταλύτης για τη λύση. Αν μου το ελάλες τούτο να σου πω μάλιστα, έσιεις ππόιντ.

      Διαγραφή
    4. Γράφει πιο πάνω ο Aceras:
      «Άσε που χωρίς την ΕΕ κινδυλεύκουμεν ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ λύσην να γινούμε προτεκτοράτον της Τουρκίας που κάθε χρόνον μαντηλιάζεται παραπάνω...»
      Παραθέτω το πιο πάνω απόσπασμα από σχόλιο του Aceras, για να αναφερθώ στο «μαντηλιάζεται» [η Τουρκία]...
      Μα ξέρετε πόσες «μαντιλιασμένες» νεαρές κοπέλλες [ίσως και τρίτης γενιάς μεταναστών από αραβικές χώρες] κυκλοφορούν σε κάποιες περιοχές της Ευρώπης, χωρίς να προκαλούν ξενοφοβία, θυμηδία και ρατσιστικές εξάρσεις, όπως ας πούμεν, στις Βρυξέλλες;

      Διαγραφή
    5. Εταιρον εκάτερον φίλε Ανεφ.

      Φίλε Νέε, δεν μπορώ να λαλώ εντυπώσεις τζιαι να παρακαλώ να καταστραφεί η ΕΕ από την στιγμήν που το ΑΚΕΛ αποφάσισεν να υποστηρίξει την ένταξην τζιαι από την στιγμήν που η επίσημη του πολιτική είναι να συμμετέχει για να κερδίσει μέσα που τες δομές της ότι καλλύττερον γίνεται για την Κύπρον τζιαι για τον κόσμο. Έσιει κατακτήσεις πον πιο εύκολες μέσον της ΕΕ παρά τοπικά.

      Διαγραφή
    6. Καταρχάς,

      Εξέφρασα στο κείμενο τη θέση πως εν καλό που ππέφτουν οι πέτρες που τούντο οικοδόμημα. Δεν έκαμα λόγο για αποχώρηση της Κύπρου. Μπορεί τζιαι να μεν χρειαστεί... να χαλάσει που μόνον του ή να γίνει πιο στενό, με διαφορετικές ταχύτητες κλπ οπότε εννά ξεκινήσει η συζήτηση σε όλους τους χώρους.

      Δεύτερον, για να χώννεσε πίσω που αποφασισμένες τζιαι τρέχουσες πολιτικές του ΑΚΕΛ σε ένα ζήτημα το οποίο χρειάζεται σίγουρα να γίνεται διάλογος, νομίζω πως εν δογματικό.

      Δηλαδή αν έβαλλε ο λαϊκός παράγοντας το 1965 πχ θέμα αλλαγής της στάσης του ΑΚΕΛ για την Ένωση, θα ήταν λάθος γιατί υπήρχε απόφαση;

      Δαμαί το ΑΚΕΛ άνοιξε σελίδα για να γράψει ο καθένας το μακρύ τζιαι το κοντό του, τζιαι εννά κάμουμε αυτολογοκρισία μες τα μπλογκ γιατί "τούτη εν η πολιτική του ΑΚΕΛ"; Έκαμες με τζιαι έβαλα το σταυρό μου τελικά...


      Διαγραφή
  6. Φίλε Aceras,

    Μ’ όλο τον σεβασμό, αλλά το περιεχόμενο των σχολίων ΣΟΥ (οι θέσεις κι οι τοποθετήσεις ΣΟΥ) είναι έντονα απολογητικό προς τις νεοφιλελεύθερες αντιλαϊκές πολιτικές των κυρίαρχων (οικονομικών και πολιτικών) κύκλων του ευρωενωσιακού καπιταλισμού... Απολύτως ΚΑΜΙΑ σχέση έχουν τα όσα γράφεις και λαλείς με την Αριστερά, τα οράματα και τους αγώνες της!
    Έχω την άποψη ότι μέσα από τέτοιες τοποθετήσεις υιοθετούνται τα αστικά ιδεολογήματα περί «ολόπλευρης ανάπτυξης της οικονομίας και του τόπου», «ορθολογικής οργάνωσης της παραγωγής», «θυσιών απ’ όλους για να ορθοποδήσει η [καπιταλιστική] οικονομία» κ.α., τα οποία στην ουσία εξυπηρετούν τις διαδικασίες της καπιταλιστικής συσσώρευσης και ολοκλήρωσης. Μέσα από αυτά τα ιδεολογήματα αποκρύβεται το βαθύτερο κοινωνικό περιεχόμενο των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής και του αστικού ευρω-ενωσιακού εποικοδομήματος που τις στηρίζει, και που δεν είναι άλλο από το βάθεμα της καπιταλιστικής εκμετάλλευσης.

    Δεν έχω τον χρόνο για πιο πολλά σχόλια, [ίσως και ο λόγος ΜΟΥ να θεωρηθεί από διάφορους ως «ξύλινος», αλλά ΠΟΣΩΣ με απασχολεί!], θα ήθελα όμως να σημειώσω και τα εξής:
    Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί ένα οργανισμό καπιταλιστικής ολοκλήρωσης (ωρίμανσης), αλλά και εσωτερικών/ενδοκαπιταλιστικών αντιθέσεων και ανταγωνισμών, ο οποίος μέσα από τους μηχανισμούς και θεσμούς του δεν θα πάψει ΠΟΤΕ να επιτίθεται κατά των εργαζομένων. Τι σημασία έχει αν οι ευρωπαίοι καπιταλίστες/ιμπεριαλιστές σφάζουν τους εργαζόμενους των χωρών τους, αλλά και άλλους λαούς του κόσμου, ενίοτε και με το βαμβάκι; Αυτό το ευρωπαϊκό (καπιταλιστικό/αστικό) εποικοδόμημα, που τόσο πολύ εκθειάζεις και εξυμνείς [at the end of the day], αντιπαραβάλλοντας το με «τον αμερικάνικον ιμπεριαλισμόν τζιαι [...] τον κινέζικον οικονομικόν νεοκαπιταλιστικόν ηγεμονισμόν, [και] τον ρώσσικον μαφιοαυταρχικόν συντηριτισμόν», πώς έχει περιορίσει, ας πούμεν, την άνοδο του νεοφασισμού στην Ευρώπη; Στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν σήμερα μια σειρά από ακροδεξιές κυβερνήσεις (Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία), ενώ σύσσωμη η Ευρωπαϊκή Ένωση στηρίζει το ακροδεξιό καθεστώς της Ουκρανίας...

    Κι αποτελεί ψευδαίσθηση μεγίστου βαθμού να πιστεύουμε ότι η Ευρωπαϊκή Αριστερά με τους 52 μόλις (ευρω)βουλευτές της μπορεί να επιφέρει ουσιαστικές αλλαγές στα ευρω-ενωσιακά οικονομικά και πολιτικά δρώμενα. Έχουμε δει κι τί έχουν κάνει οι ευρωπαίοι ηγέτες για το προσφυγικό και το μεταναστευτικό...

    Ποια όμως μπορεί να είναι η διέξοδος (η υπαλλακτική λύση) σ’ αυτά τα τεράστια εγγενή αδιέξοδα του ευρωπαϊκού (κι όχι μόνο) καπιταλιστικού ολοκληρωτισμού; Μακάρι να ‘ξερα! Σίγουρα όμως, επιβάλλεται η περαιτέρω ενίσχυση καθώς και η ενότητα στις δράσεις των (πραγματικά) Αριστερών δυνάμεων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν διαφωνώ με αυτά που λαλείς Ανεφ για να χαραχτηρίσεις τον Ευρωπαϊκόν καπιταλισμόν. Πέ μου όμως τί καλλύττερον έσιει ο Κυπριακός ντόπιος γνήσιος. Οι δικοί μας φυλακίζουν τζιαι πολιτικούς με στημένες δίκες. Αλωνίζουν με τα ρουφκέθκια τζιαι αφαιμάσσουν τον κόπον του κόσμου όι μόνον με τα "νόμιμα" μέσα που τους επιτρέπουν οι κανόνες του καπιταλιστικού κράτους δικαίου, αλλά τζιαι με την μαφία, με το ρουσφέτιν, με την αναξιοκρατία. Γαμούν τζιαι ρέσσουν πας το περιβάλλον τζιαι δεν αρωτούν κανέναν. Το κοινωνικόν κράτος στο κέντρον τούτου καπιταλιστικού εποικοδομήματος εν έτη φωτός καλλύττερον τζιαι πιο δίκαιον που την Κύπρον. Τα λεφτά που διούνται για κοινωνικές παροχές σε χώρες όπως η Γαλλία η Ολλανδία, ή ακόμα η Σουηδία, Δανία, Φιλλανδία ούτε στο όρομαν του δεν τες είδεν ο Κυπραίος. Δεν πεθανίσκει ο κόσμος στην ουράν αναμονής στα κρατικά νοσοκομεία, τζιαι o ελάχιστος νόμιμος μισθός στην Γαλλία για παράδειγμαν εν 1466€. Το ότι πολιτικά κερδίζει ο ακροδεξιός λαϊκισμός τζιαι το ότι η δεξιά εν συγγένισσα του γίνεται τζιαι στην Κύπρον, εν γεννική τάση στην Ευρώπη τζιαι δεν νομίζω ότι εν με τον φτύννουμεν πας την Ευρωπαϊκήν ένωση τζιαι να αριστερολαϊκίζουμεν πον να κτυπηθεί τούτον το κακόν. Όποιος δεν σσυφφωνεί με τον αριστερόν λαϊκισμόν δεν είναι κατ΄ανάγκην απολογητής του φιλελευθερισμού. Τζιαι άμαν ακούσετε κανέναν που δεν συφφωνεί μαζί σας τζιαι αμέσως έσιετε την ταπέλλαν έτοιμην να την κολλήσετε εν πολλά εκνευριστικό.

      Επαναλαμβώννω ότι διαφωνώ ΚΑΘΕΤΑ με την πρώτην παράγραφον του φίλου μου του Νέου, τζιαι δεν είμαι ούτε νεφιλελές, ούτε σοσιαλό ντε μαλακί.

      Τζιαι τον να σιαιρούμαστιν με την νίκην του Φαρατς ανύσηχεί με τζιόλας. Αυριον άμαν νικήσει τζιαι η Λεπέν να δεις ακόμα, ή ακόμα σιειρόττερα άμαν ξυπνήσει ο εθνικισμός τζιαι στην Γερμανία... Αν διαλύσει η Ευρώπη οι πολέμοι πον να γινούν εν ναν πολλών μεγατόνων μεγαλλύττεροι που τζιείνους που ακολουθήσαν την διάλυσην της ΕΣΣΔ ή της Γιουγκοσλαβίας (με τόσα χρόνια σοσιαλιστικήν κουλτούραν). Η διάλυση της Ευρώπης ΔΕΝ θα είναι για το καλόν των λαών, ούτε των δικών της, ούτε των άλλων, φίλε μου Νέε. Τζιαι τα 40 χρόνια που έζησες με δίχα πόλεμον θα τα αθθυμάσαι τζιαι θα κλαίεις που δεν θα μπορούν να τα χαρούσιν όπως τα εχάρης εσύ τζιαι τα παιθκιά σου. Εγώ παρακαλώ να μεν επαληθευτούν οι ευτζιές σου τζαι βάλλετε ότι "ταξικήν" ταπέλλαν θέλετε.

      Διαγραφή
    2. Εμένα μου αρέσκει τούτου του είδους ο διάλογος τζιαι νομίζω πως χωρίς τα μπλογκ εν θα τον είχαμε.

      Το ότι ο Φάρατζ καπηλεύεται τούντη νίκη δεν σημαίνει πως εν τζιαι δική του τζιόλας. Υπάρχουν τζιαι νίκες όπως το 15' στην Ελλάδα που μηνίσκουν τελικά ορφανές.

      Αν δεις αναλύσεις του εκλογικού αποτελέσματος στη Βρετανία, θα καταλήξεις νομίζω στο συμπέρασμα πως εν η φτωχοποίηση που έκαμε τη διαφορά. Το αν οι ακροδεξιοί έχουν τη ψευδαίσθηση πως θα αλλάξει τζιαι το σύστημα εκμετάλλευσης υπέρ τους αν σπάσει ο ευρωπαϊκός φετεραλισμός ή με μια εθνική χούντα κλπ, εν ένα ζήτημα που αργά ή γρήγορα θα το αντιμετωπίσουμε, σαν διεθνιστικό κίνημα, σε όλες τις χώρες. Με ή χωρίς ΕΕ.

      Προσωπικά αντιλαμβάνομαι το σκεπτικό σου. Αναλογικά, τζιαι γω αρκετές φορές επιχειρηματολόγησα πχ υπέρ της αστικής δημοκρατίας που την άποψη πως αποτελεί στην ουσία ένα συμβιβασμό που αν χαλάσει που τα δεξιά (σε τούντη φάση που το εργατικό κίνημα δεν είναι έτοιμο) θα σημαίνει πως η οργανωμένη εργατική τάξη τζιαι η Αριστερά θα μπουν σε καθεστώς απαγόρευσης.

      Το να λαλεί όμως "κάτω το αστικό κράτος" η ακροδεξιά τζιαι να λαλεί το ίδιο σύνθημα η επαναστατική αριστερά, εν το ίδιο; Έχουν την ίδια προέλευση;

      Τούτη η ταύτιση που κάμνεις (αναλογικά) στο ευρωπαϊκό ζήτημα φίλε Ασέρα, εν η ίδια εκτιμώ με την θεσμικά οργανωμένη προσπάθεια της ΕΕ να ταυτίσει το ναζισμό με το κομμουνισμό. Τάχα μεν παρεκκλείνετε για ποδά για ποτζιεί, μείνεται δαμαί στη κεντροδεξιά για να μεν έσιει πόλεμο.

      Μα τον πόλεμο τον εξάγουν την ίδια ώρα στην περιφέρεια, στη βόρεια αφρική, στη μέση ανατολή τζιαι στην Ουκρανία, οι ίδιοι τους, χρησιμοποιόντας την ακροδεξιά τζιαι τους φονταμενταλιστές. Τους πράκτορες της CIA.

      Κανένας καπιταλιστικός οργανισμός δεν μπορεί να μας εγγυηθεί την ειρήνη, ούτε τζι εν η ΕΕ που μας έδωσε ειρήνη τα τελευταία 40 χρόνια στην Κύπρο αλλά η πρόσκαιρη ΝΑΤΟϊκή "διευθέτηση" που μας επροσφυγοποίησε.

      Έννεν λαϊκισμός να αποκαλύπτεις τη λειτουργία του συστήματος. Λαϊκισμός είναι να μεν στηρίζεις επιστημονικά τες απόψεις σου, να ωραιοποιείς, να μετατοπίζεις, να εξομοιώννεις.

      Διαγραφή
  7. http://dialogos.com.cy/blog/pros-egkrisi-i-ependisi-sti-limni-polis-chrisochous/#.V3fIwWOqMqY

    Χωρίς την ΕΕ ούτε τους δικούς σου δεν μπορείς να νικήσεις, όι τους Αμερικάνους τζιαι το φασισμό.

    Αυτήν τη στιγμή οι αμερικάνοι προσπαθούν να διαλύσουν την Ευρώπην μέσω του τύπου που ελέγχουν βλέπε Murdoch για παράδειγμα. Ο νεοφασισμός τζιαι ο λαϊκισμός δεν βλαστά που μόνος του. Οι Αμερικάνοι εγινήκαν υπερδύναμη χάρη στον Φασισμό τζιαι τωρά που χάννουνται τζιαι γίνουνται περίπου ίσοι προς ίσον με τους Ευρωπαίους ενωμένους, κουντούν, μιαν βάλλοντας τους σκατοφασίστες πιόνια τους, Ούγγρους τζιαι Πολωνούς (δίπλα που τους Εγγλέζους) μέσα στην Ευρώπην, μιαν κουντώντας την Τουρκία που επίσης θα "σώσει την Ευρώπη" (δεν τους έκατσεν ακόμα τούτο), μιαν αναπτύσσοντας τον καταστροφικόν για τον πολιτισμόν φασιστογενή λαϊκισμό (κυβερνούν στην Ουγγαρία, Πολωνία, ίσως σε λλίο στην Αυστρία, Ουκρανία, αλωνίζουν στην Ιταλία, Γαλλία, Ολλανδία...). Η επόμενη νίκη των Αμερικάνων μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο θα είναι η επαναδιάλυση της Ευρώπης τζιαι η επικράτηση των λαϊκιστών στα εθνικά κοινοβούλια, το μίσος τζιαι ο ρατσισμός μες τες ευρωπαϊκές κοινωνίες σαν απάντηση στην παγκοσμιοποίηση τζιαι τους πρόσφυγες. Στην Κύπρο ήδη οι λαϊκιστές ετοιμάζουνται να θάψουν κάθε ελπίδαν ή δυνατότητα για επανένωση. Οι ίδιοι που εν εναντίον των ξένων, οι ίδιοι εν που θέλουν να θάψουν την προοπτική για επανενωση. Θέλει λλίη γεωπολιτική η ανάλυση για να τοποθετηθούμεν αν θέλουμεν την αλλαγήν ή την διάλυση της ΕΕ. Τζιαι λλίην ιστορικήν αυτογνωσίαν.

    Ο τζιαιρός που ενομίζαμεν ότι θα διαλύσουμεν τον καπιταλισμόν για να τον αλλάξουμε για μένα ιστορικά επέρασεν με την απόδειξην που μας έδωσεν η πράξη. Δεν είναι μόνον ότι ενίκησεν ο καπιταλισμός στον ψυχρόν πόλεμον. Γιατί εκερδίθην ο ψυχρός πόλεμος που την κοινωνίαν της αγοράς τζιαι σε τελευταίαν ανάλυση τον καπιταλισμό; Δεν γίνεται να πετασσούμαστιν πάρα κάτω μή έχοντας απάντησην για τούτον.

    Για την δική μου αντίληψη, η παγκοσμιοποίηση εν η φυσική εξέλιξη της αθρωπότητας. Δεν μπορεί να ζήσουν 11 δισεκατομμύρια αθρώποι πας τον πλανήτη, με οργάνωσην σε εθνικόν επίπεδον. Δεν μπορεί να φκούν πουπάνω τα μικρά έθνη αν δεν ομοσπονδοποιηθούν. Δεν θέλω ούτε τον πολιτισμόν τον Αμερικάνων, ούτε των Κινέζων, ούτε των Τσάρων, ούτε των Σουλτάνων να επικρατήσει του κόσμου τζιαι να γινεί νόμος στον χώρον που ζιώ. Είναι για αυτόν που είμαι ξεκάθαρα υπέρ της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης με την αριστερά δυνατόν παράγοντα στον καθορισμό του πως θα είναι η Ευρώπη. Μπορεί να μεν μπορούμε μόνοι μας, αλλά έσιει τζιαι άλλους αθρωπιστές τζιαι δημοκράτες που τους αριστερούς μες την Ευρώπη για να δημιουργήσουμεν συμμαχίες τζιαι να κερδίσουμεν. Ακόμα τζιαι οι φιλελεύθεροι δεξιοί θα έρτει στιγμή που θα μας χρειάζουνται. Δέ το που την Κύπρο που χωρίς την αριστερά λύση δεν έσιει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Aceras,

      Επέτρεψε ΜΟΥ ακόμα ένα σχόλιο, γιατί κατά που θωρώ, συνεχίζεις απτόητος να υπερασπίζεσαι τον ευρωπαϊκό (ευρω-ενωσιακό) καπιταλισμό και κατ’ επέκταση και το πολιτιστικό, (αν το ονομάσουμε έτσι), εποικοδόμημα του. Είναι προφανές (από τα λεγόμενα ΣΟΥ) ότι θεωρείς τον ευρωπαϊκό πολιτισμό ως κάτι καλύτερο από «τον πολιτισμόν τον Αμερικάνων [...] των Κινέζων [...] των Τσάρων [...] των Σουλτάνων...» ...
      Μα αγαπητέ Φίλε, ο ιμπεριαλισμός σήμερα [όπως παλαιότερα και οι Βασιλείς, οι Τσάροι και οι Σουλτάνοι] ΠΟΤΕ δεν παρήξαν πραγματικό πολιτισμό εξόν από μεγαλόπρεπη και χλιδάτα (με τα ανάλογα accessories) κτίρια, παλάτια, ναούς, κήπους. Κι αυτά τα έφτιαξαν κατακλέβοντας τον πλούτο άλλων, κατακτημένων, χωρών/περιοχών (π.χ. των αποικιών της Αφρικής) και έχοντας στην υπηρεσία του χιλιάδες δούλους... Έχεις υπ’ όψιν ΣΟΥ τον βίο και την πολιτεία του διαβόητου Λεοπόλδου του Β΄, βασιλιά του Βελγίου, συμπεριλαμβανομένων και των αγριοτήτων του επέδειξε απέναντι στους αφρικανούς ιθαγενείς; Στον Λεοπόλδο είχε δωριθεί/παραχωρηθεί ως προσωπικά δική του (κατ’ αρχάς) περιουσία στην Αφρική, το τότε βελγικό Κονγκό, το οποίο ήταν πλούσιο σε ελεφαντόδοντο και καουτσιούκ; [Αυτή η δωρεάν έγινε στη βάση των αποφάσεων της (ιμπεριαλιστικής) Διάσκεψης του Βερολίνου του 1884-85 για αναδιανομή μεταξύ των Μεγάλων Δυνάμεων της Δυτικής Ευρώπης της αφρικανικής ηπείρου]...

      Αν πάλι, Φίλε Aceras, με τον λεγόμενο (δυτικο)ευρωπαϊκό πολιτισμό εννοείς τις λεγόμενες ευρωπαϊκές αξίες και αρχές (της ελευθέριας, της δημοκρατίας, της ισοπολιτείας, της ανεκτικότητας) τρίχες κατσαρές και μαλλιά περμανάντ! Ισχύουν ΜΟΝΟ για την ελίτ (των οικονομικά δυνατών) ευρωπαϊκών χωρών κι εκεί όχι για όλο τον κόσμο. Άσε που η Ευρωπαϊκή Ένωση μετατρέπεται σ’ ένα απόρθητο φρούριο για να διατηρήσει αυτά τα προνόμια για πάρτη της˙ γι’ αυτό και βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να αναπτυχθούν σε όλο και περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες λαϊκίστικα και ακροδεξιά κινήματα και καταστάσεις και να κερδίζουν ακόμα και τις εκλογές ανέρχονται ακόμα καις την εξουσία. [Μέσω των εκλογών ανήλθε και ο Χίτλερ στην εξουσία το 1933 στη Γερμανία]... Παράλληλα η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει τη διαχρονική ιμπεριαλιστική πρακτική της να επεμβαίνει [όταν τα οικονομικά της συμφέροντα το επιβάλλουν]σε τρίτες χώρες και να καταληστεύει, μέσω των ευρωπαϊκών πολυεθνικών εταιρειών, τον πλούτο τρίτων χωρών, κυρίως αφρικανικών. Τι έχει κερδιθεί, λόγου χάριν, από τη συμμετοχή (ΚΑΙ) ευρωπαϊκών χωρών στις επεμβάσεις στο Ιράκ (ανατροπή και δολοφονία Σάνταμ Χουσέιν), στην Αίγυπτο (ανατροπή Χόσνι Μουμπάρακ), Λιβύη (ανατροπή και δολοφονία Καντάφι), Συρία (προσπάθεια ανατροπή του Άσαντ); Στη βάση της δικής ΣΟΥ λογικής [για στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως αντίβαρο «στον αμερικάνικον ιμπεριαλισμόν τζιαι [...] τον κινέζικον οικονομικόν νεοκαπιταλιστικόν ηγεμονισμόν, [και] τον ρώσσικον μαφιοαυταρχικόν συντηριτισμόν»], δεν θα ‘πρεπε τα πιο πάνω κοσμικά καθεστώτα του αραβικού κόσμου να στηριχτούν ή έστω να συνεχίσουν να γίνονται ανεχτά, ως αντίβαρο στον ακραίο ισλαμισμό (δηλ. τον ισλαμικό φανατισμό και φονταμενταλισμό) κι ας έβρισκαν τρόπους οι ίδιοι λαοί των πιο πάνω χωρών ν’ αλλάξουν τα πράματα;

      (Συνεχίζεται)...

      Διαγραφή
    2. Φίλτατε Aceras,

      Αν δεν αναγνωρίσουμε και κατανοήσουμε (ως Αριστεροί), ότι είναι γενικώς ο Καπιταλισμός (και ο ευρωπαϊκός και ο αμερικάνικος και ο κινέζικος και ο ρώσικος και ο βραζιλιάνικος και ο ινδικός), με τις εγγενείς αντιφάσεις κι αντιθέσεις του και τα σύμφυτα αδιέξοδα του, που γεννούν τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα (την φτώχεια, την πείνα, την αμορφωσιά, την ανεργία, τους πολέμους, την προσφυγιά, τη μετανάστευση), βήμα ΔΕΝ θα κάνουμε μπροστά.
      Και η παγκοσμιοποίηση ΔΕΝ αποτελεί έτσι απλά μια «φυσική εξέλιξη της αθρωπότητας», γιατί ίσως εμείς οι ρομαντικοί να τη θεωρούμε ως ένα σμίξιμο λαών και πολιτισμών˙ και είναι γεγονός ότι σε μεγαλουπόλεις της Ευρώπης (όπως το Λονδίνο και οι Βρυξέλλες) θα συναντήσεις αυτό το σμίξιμο. Όμως η παγκοσμιοποίηση αποτελεί πρώτα και κύρια «φυσική εξέλιξη» του καπιταλισμού και περιλαμβάνει πρωτίστως διακίνηση κεφαλαίων, (φτηνού) εργατικού προσωπικού, πρώτων υλών και προϊόντων... Γι’ αυτό ας μην ξεγελιόμαστε (από τα αστικά φιλο-ευρωπαϊκά ιδεολογήματα)!

      Διαγραφή
    3. Τον καπιταλισμόν φίλε τον ηξέρουμεν. Πολλά που τα χαρακτηριστικά του, ήβραμεν τα τζιαι στον υπαρκτόν Σοσιαλισμό. Ακόμα τζιαι σοσιαλιστικές υπερδυνάμεις όπως στην Κίνα προσπαθούν να ακυρώσουν ότι ενομίσαν σωστόν που την πίσω πόρταν τζιαι να εντάξουν την Αγοράν μες την οικονομικήν τους οργάνωση. Αυτήν την στιγμή που μιλούμεν πέρα που την Κούβα, η οποία προσπαθεί να έβρει τρόπον να αποκρατικοποιήσει μεγάλον μέρος της οικονομίας, όχι επειδή της το επέβαλεν η Αμερική, αλλά επειδή δεν βρίσκουν άλλον τρόπον να οργανώσουν αποτελεσματικά την οικονομίαν τους, δεν έχει. Η Κίνα είναι σιειρόττερη τζιαι που την σιειρόττερην σοσιαλδημοκρατικήν κυβέρνηση σε κοινωνικά ζητήματα. Όταν εγώ σκέφτουμαι για εναλλακτικήν λύση του καπιταλισμού δεν σκέφτομαι τον πεθαμμένο υπαρκτόν ανύπαρκτον πλέον σοσιαλισμόν της ΕΣΣΔ. Κανένας λαός που τον έζησεν δεν επροσπάθησεν να τον επαναφέρει, εκτός ίσως που την Τρανσδνιστρείαν.

      Όταν σου λαλώ παγκοσμιοποίηση δεν εννοώ την παγκοσμιοποίησην της αγοράς μέσω της GATT ή της WTO. Εννοώ ότι τωρά γράφω σου που την Ελβετία τζιαι απαντάς μου που το χωρκόν. Ότι πας την υφήλιον θα πρέπει να ζήσουν χωρίς να τρων ο ένας τον άλλον 11 δισεκατομυρρια πλάσματα. Μα αναλογίζεσαι τί σημαίνει τούτον; Κανένας πολιτισμός, καμιά αθρώπινη σκέψη, καμιά κοινωνική οργάνωση δεν εκατάφερεν να ταϊσει τόσον κόσμον. Η γή για να τον σώσει πας την ράσιην της πρέπει να αλαφρύνει πολλά την κατανάλωσην του, τόσον ενεργειακήν, όσον τζιαι σε ύλη. Ακόμα δεν ηξέρουμεν πως μπορεί να ζήσει ένας άθρωπος χωρίς υδρογονάνθρακες στες νέες συνθήκες με τες νέες απαιτήσεις που την ζωήν.

      Αν νομίζεις ότι εν έβρουμεν λύσεις σε εθνικόν επίπεδον, να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω. Ο κόσμος μπορεί να ταξιδέψει που το Αφχανιστάν τζιαι να έρτει να σου χτυπήσει την πόρταν να θκιακονίσει για να μοιραστείς αυτά που έχεις μαζίν του. Πως λύεις με ανθρώπινον τρόπον τα προβλήματα της μετανάστευσης; Να κάμουμεν σαν την ΕΣΣΔ που ακόμα τζιαι αν πάεις να δεις την μάνα σου στην Μόσχαν έθελες άδειαν τζιαι βίζαν που έπιαννεν πάνω που χρόνον; Οξά σαν την Βουλγαρίαν του 80 που για να μπείς σε φοιτητικήν εστίαν έπρεπεν να σε ελέγξει πορτέρκα άμπα τζιαι είσαι ξένος;

      Μιλάς σαν να τζιαι ξέρεις την λύση, τόσο για την διαχείρησην της παγκοσμοιοποίησης που τους λαούς (χωρίς να εξαφανιστούν τα περτίτζια), όσον τζιαι για το πως θα οργανωθεί οικονομικά ο κόσμος. Εγώ δεν ξέρω. Ξέρω ορισμένες αξίες που θες θεωρώ μέτρον πάντων χρημάτων, τζιαι που αποτελούν την βάσην αυτών που ελαλούσαν οι μαρξιστές ανθρωπιστές.

      Ναι. Νομίζω ότι οι λύσεις δεν μπορούν να βρεθούν σε τοπικήν κλίμακαν. Ούτε οι κλιματικές αλλάγές, ούτε το πρόβλημαν του ότι εφτάσαμεν στα όρια των φυσικών πόρων δεν είναι διαχειρήσιμα που έναν κράτος. Ούτε η μεγάλη ανισότητα μεταξύ των ηπήρων, ούτε η μετανάστευση, ούτε η τεχνολογία της επικοινωνίας μεταξύ των αθρώπων, ούτε η κατανομή των πόρων της γής. Να κάμουμεν μιαν κυβέρνησην δεν το θεωρώ εφικτόν, άρα η κλίμακα των ηπήρων εν μια καλή πρώτη μετεξέλιξη του κόσμου. Εν μέσα σε τούτην την κλίμακαν που θωρώ την δράσην των κομμουνιστών, χωρίς αυτόν να εμποδίζει την διευνιστικήν συνεργασίαν τζιαι αλληλεγγύην.

      Μέσα στες ευρωπαϊκές αξίες, έσιει τζιαι άλλα που όσα απαρίθμησες για τον καπιταλισμόν, τζιαι άλλα που δεν υπάρχουν τζιαι που μπορούμεν να τα φανταστούμεν τζιαι είναι δυνατά. Τον τζιαιρόν που έδραν ο Λεοπόλντ εδρούσεν τζιαι ο Μάρξ, τζιαι τα σοσιαλιστικά κινήματα. Δεν είναι επιχείρημαν. Από απανθρωπιές δε, υπήρξαν τζιαι στο όνομαν των σοσιαλιστικών ιδεωδών.

      Πως σκεφτόμαστιν το αύριον. Αυτόν είναι το ερώτημαν. Εδώ καρτερώ απαντήσεις. Χωρίς αναφορές σε πράματα πεθαμμένα. Οι ζωντανοί οργανισμοί που παύκουν να υφίστανται, δεν ηστρέφουνται πίσω. Υπάρχει ο δεύτερος νόμος της θερμοδυναμικής που τους το απαγορεύει.

      Διαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...